21 oktober 2013

Farbror Blå på Design House mugg

Måndagarna börjar bli lite jobbiga nu
Hösten kommer krypandes och det är detsamma som tröttheten.
Jag cyklar fortfarande till jobbet och det känns skönt
men jag hinner inte riktigt motionera som jag vill.
Nästa vecka ska det bli ändring på det!!!

Idag var det en rensa mail dag på jobbet.
Under flera veckors tid så har jag legat efter med det
och nu kände jag att det var en lagom arbetsuppgift för idag.
Dagen rullade på i ett lagom tempo och jag var klar
precis i lagom tid för att hinna köra till Malmö och
en liten skönhetsbehandling nämligen en laserbehandling
för att snygga till armhålan.
Tänk vad skönt att slippa att alltid efter den.

Jag är superkänslig i min hud och får alltid utslag
och blir röd och irreterad så jag tänkte att detta kanske kunde vara något för mig.
Det kommer ta några månader innan det är färdigbehandlat
så lagom till våren är det färdigt och då kan jag slippa bry mig om det.
Det känns skönt och jag är inte det minsta orolig.

Stora Syster och Maken var iväg och tränade lite teknik övningar
i fotboll inför helgens stora final i F19 allsvenskan.
Det ska bli jätteroligt att se dem spela mot det bästa motståndet
i Sverige och jag håller alla tummar och tår att det räcker
hela vägen för dem.

Jag och Lille Bror var iväg och inhandlade lite mat och
förberedde kvällsmaten. Idag gjorde vi det lätt för oss
och åt lite smörgås och gott pålägg.
Ibland är det enkla supergott och skönt!


Min nya favorit mugg för tillfället är en mugg
från Design House Stockholm och det är allas vår
Farbror Blå som pryder muggen.
Tillsammans med Bonniers förlag har de tagit fram
ett antal olika muggar med motiv från
Elsa Beskows vackra sagoskatt.
Jag tyckte de var så fina och än så länge har jag införskaffat
två stycken "Farbror Blå" men nästa på tur är "Kung Vinter".

Jag tycker det är så roligt med porslin och glas.
Snart får vi bygga ut om allting ska få plats...
Vi har alla våra akilleshälar, eller hur?

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina