13 oktober 2013

West Side Story

Lördag och West Side Story.
Det är många månader sedan som vi planerade
att vi skulle se musikalen tillsammans med goda vänner.
Månaderna passerar fort och nu är dagen här.
 
Som vanligt är det både handboll och fotboll på schemat.
Ibland tänker jag på hur mycket tid vi hade haft över
om våra barn inte hade varit så aktiva.
Jag gnäller aboslut inte för jag tycker att det är superskoj
att följa med dem och se hur de utvecklas och samtidigt
så är jag delaktig i deras liv och det som de tycker är roligast.
Samtidigt så träffar vi så mycket trevliga människor
som är i samma situation som oss.
 
Stora Syster har en lång helg framför sig med match både
i Karlstad och i Örebro. Tåget avgår klockan åtta från Lund
och Maken körde in och lämnade henne.
Jag körde iväg till ett Yoga pass och det var sååå skönt
att få sträcka ut och känna att varje muskel i hela kroppen
fick sig en ordentlig genomkörare.

 
Hösten är i full gång och rönnbären är tjusiga där
de hänger med sina klasar i träden.
Nästa man på tur att sporta var Lille Bror
och det var match i Lund för honom och det blev vinst.
Pojkarna kämpar och sliter och det är roligt att se
deras glädje när det ger utdelning.
 
Hem igen och iväg igen för att möta upp våra Musikalvänner
på restaurang Mando i Malmö.
De är kända för sina plankstekar men det har jag lite svårt att förstå.
I min värld serveras planka med potatismos och en god, grillad tomat
men så var det inte här. Plankan var med men den var kall
och sedan var det pommes till och ingen grillad tomat.

 
Gamla goda vänner som har känt varandra i ganska exakt 50 år...
Det är ganska mäktigt!

 
Moncan och jag är också goda vänner men vår historia är inte riktigt så gammal.
Jag har en ny blus från Joy och den finns i många färger och
är väldigt användbar.

 
Goa, glada Bitte

 
Dagens fördrink, Daquir passionfruit!
Supergod och jättelätt att dricka.

 
Istället för planka så blev det ryggbiff med Idaho potatis.
Nästa anhalt var Nöjesteatern och musikalen West Side Story.
Lite vin och mingel i foajén innan föreställningen började.
 
 
Musikalen har ett gammalt känt tema om gängkrig i New York.
De dansade fantastiskt bra och sången var bra.
Men jag tyckte ändå att det kunde ha "poppat" till sången lite.
Det är en ganska tuff och ruff story men sången var ganska snäll och vanlig.
Den är sevärd men den får inga superlativ av mig.
 

 
Vi var alla ganska trötta och var och en styrde hem till sitt.
Det är alltid roligt att göra lite annorlunda saker än att bara
träffas över en middag hemma hos.
Det är inte att underskatta det heller men det är roligt att få uppleva
något tillsammans med goda vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina