29 oktober 2013

Njut av höstrusket!

Denna veckan har vi inga kvälls aktiviteter
Stora Syster har uppehåll från sin fotboll
Lille Bror är på dagläger på handbollen och
då är kvällsträningen inställd.
 
Det innebär att våra kvällar är lite lugnare än vanligt.
Jag hade en föresats att jag skulle iväg och träna denna veckan
men jag har haft en begynnande huvudvärk som inte vill ge med sig
oavsett vilka tabletter jag stoppar i mig.
 Så jag väljer att lyssna på min kropp och ta det lugnt istället.
Det är flera veckors hårt arbete som börjar säga ifrån nu
och då lyssnar jag på det.
 
Lille Bror hade en handbollskompis med sig hem
och de såg man inte röken av på hela kvällen.
TV spel och film på hans rum och när jag
gick och la mig fick de förhållningsregler att TVn skulle stängas
senast klockan 11 eftersom de skulle upp tidigt nästa dag
och spela handboll hela förmiddagen.
 
Nu är hösten här på riktigt.
Gårdagens höststorm är bara en av många och mörkret kommer fortare nu.
Många är inte speciellt förtjusta i november månad men
jag tycker det är en mysig månad.
Alla ljus som vi tänder och mörkret som sveper om oss.
Alla goda höstgrytor vi tillagar och planeringen inför julen sätter igång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina