5 oktober 2013

Höststädning i trädgården

Lördagmorgon och alla är uppe och på språng.
Lille Bror ska iväg och spela handboll i Varberg
Stora Syster ska iväg och spela fotboll i Linköping.
och Maken och jag har en helg på tu man hand.

Vi fick stiga upp i ottan för båda barnen skulle lämnas i Lund vid nio snåret.
På vägen hem från Lund köpte vi nybakade bullar
och åt frukost i lugn och ro och planerade lite vad vi ville göra med under dagen.
Vi gillar båda att planera framåt och vi halkade in på olika
semesterresor som vi ville göra inom det närmsta året.
Efter en timme eller så hade vi en ganska lagom plan inför framtiden,
iallafall den närmsta framtiden.

Den mysiga frukosten tog slut och jag hade bestämt mig för att baka
ett nyttobröd med en massa gotter i.
Jättelätt att göra och smakar helt underbart gott.


Trädgården och lite höststädning fanns på dagens lista och
det innebär en liten tur till Flyinge plantskola för att
botanisera lite ibland alla vackra växter.
Det är så fridfullt och komma dit och bara gå där och
titta på alla växterna. Det finns så mycket vackert men
problemet är att vår trädgård är så liten och vi får bara plats
med några få växter. Och dessutom så har vi ganska dåligt med tid
att hålla på i trädgården vilket gör att vi får ha en lite mer praktisk approach.

Det blev en Vinterrosling med röda blad och jag
hoppas nu att den tar sig och vi får behålla den till nästa vår.
Lite ljung och prydnaskål i några krukor och sedan var vi klara.

Efter några timmar i trädgården var vi ganska möra och
vi slog oss ner i loungen som vi numera har flyttat i in uterummet.
Loungen gjorde sig fint i uterummet och jag måste medge att det blev över förväntan
och nu kan vi njuta lite mer av den.
Fleece filtarna kommer väl till pass och klockan hann bli
halv åtta innan vi satte oss ner för äta middag.


Mitt olivträd har flyttat in i uterummet och jag hoppas nu att det har
större chans att överleva vintern.
När kylan kommer på riktigt så får det åka in i förrådet.

Stora Syster kom med tåget från Linköping vid halv nio och
jag åkte intill Lund för att hämta henne.
Sen landade vi alla i soffan och tittade på en liten småmysig film,
Valentine's Day med en massa kända skådespelare.

Vilken dag det blev för oss.
Jag gillar dessa dagarna när vi har tid att planera lite framåt
och att vi arbetar tillsammans.

Sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina