18 oktober 2013

Tandläkarbesök

Fredag och en helg framför mig.
Vardagarna är sköna men det är ännu skönare med helg.
Det ena utesluter inte det andra.
Jag anser att man måste ha båda delarna för att kunna uppskatta det.

Idag skulle jag arbeta hemma för att jag hade ett besök hos
tandläkaren inbokat. Jag försöker gå och kolla mina tänder
en gång om året. Jag är super, duper noga med tänderna.
Det finns många som har dåliga tänder när de blir lite äldre
och det blir så ofantligt dyrt att reparera dem.
Jag vill försöka undvika det genom att borsta tänderna
minst 2 gånger om dagen. Ibland blir det både 3 och 4 gånger.
Tandtråd flera gånger i veckan och floursköljning varje kväll.
Men idag är det första gången som jag hör att det kan bli för mycket tandborstning.
Det trodde jag inte var möjligt.
Nu är det tandborstning max 2 gånger om dagen och allt det
andra får jag fortsätta med precis som innan.
Jaha, tack för det.
Så går det när jag försöker vara ordentligt...
 
Köket har agerat arbetsplats idag och det har varit en mängd
möten och det fungerar bra att ringa in och koppla upp datorn.

 
Något som blir dåligt när jag arbetar hemma är matvanorna.
Det blir alldeles för mycket smörgås eftersom det är lätt att ordna med.
Nej, det måste bli ändring på det när jag arbetar hemma.
Det finns ju faktiskt några små restaurange i småstaden som serverar
dagens och det är bara att sätta sig på cykeln och cykla dit.
 
Stora Syster, Lille Bror och Maken var iväg på träning
och jag fixade med middag.
Idag blir den en alldeles supervanlig fredagsmiddag, tacos.
Förr några veckor sedan fick vi lite varuprover på mjukglass.
Förpackningen stod där i skåpet och vi blev lite sugna på att testa den.
Super lätt att tillaga!
2 min med elvisp i en bunke, 3 timmar i frysen och sedan lite med vispen igen
och vips så hade vi lite mjukglass.
Den smakade helt OK men den slår inte den som du handlar "på riktigt".
 
På TV gick filmen Hungergames och fastän jag har sett den någon gång innan
så var det den vi fastnade framför. Jag gillar den och jag gillar Katniss.
Har du inte sett den så gör det.
Snart kommer nummer 2 och den är redan förbokad här hemma hos oss.

1 kommentar:

  1. Tänder är jätteviktigt. Själv har/får jag inga nya hål men däremot gamla lagningar som spökar och ställer till det för mig. Går till tandhygienist 2 ggr/år och tandläkaren 1 g/ vartannat år. Har också "skurat" för mycket tänder och dras nu med skador i form av framborstade tandhalsar. Använd eltandborste, mycket mer skonsamt för tänder och tandkött. :)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina