30 september 2013

Bilsnack

Vilken superhelg jag har haft!
Lite av allting och jag känner nöjd och i fas med det mesta.
Det hjälper till att vädret har varit på topp.
Bara massa positiva saker.
Det kan jag leva på denna veckan.
 
Måndag morgon och ny start på veckan.
Helgens enerig smittade av sig på min morgon.
Normalt sett brukar jag vara trött som ett helt ålderdomshem
men idag studsade jag upp ur sängen.
Det hjälper till att jag hade fått 8 timmars sömn
och jag kände mig utvilad.
 
Visst har det en stor betydelse på humöret
och din energinivå, antalet sovtimmar.
Ibland så får jag en sådan aha upplevelse hur viktig
faktiskt sömnen är.
Jag är en tidoptimist och vill göra så mycket som möjligt
och ofta får sömnen stryka på foten.
Så med denna start på veckan så kan den bara blir KANON!
 
Idag var det dax att ta ut min chef på avslutningslunch.
Vi hade bokat bord på det populära stadsparkscaféet
och deras fina luncherbjudande.
Alltid god soppa och fina sallader och idag var dagens lite alldeles extra gott.
Så mätt att jag höll mig mätt hela eftermiddagen och
jag bara fyllde på med lite blomkålspuré innan dagens tabata träning.
 Men kvällsfikan blev en njutbar tillställning.
Apelsiner i stora lass, jämnt skurna i fina klyftor.
Det gäller att börja fylla på C-vitamin lagret i kroppen.
 
Resten av kvällen har vi diskuterat bilar och
hur ska vi göra med våra funderingar över bilköp.
Det är mycket pengar för en bil och en sak kan
vi alla vara överens om att bilköp är världens sämsta affär.
Värdeminskningen är drastisk och det är alltid
en massa saker som ska repareras.
Men vi behöver en ny bil så det gäller att göra rätt val.
 
Vi får se vad som händer i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina