20 oktober 2013

Miss Saigon

Vilken kväll!
Vilken föreställning!
Jag är helt tagen av Miss Saigon.
Det var länge sedan jag såg något så bra.
Helt magiskt!

Jag vaknade helt färdig efter gårdagens migränanfall.
Det hade varit en ganska hektisk dag igår som vi avslutade hemma hos goda vänner.
Redan innan vi kom dit kände jag en begynnande huvudvärk
som jag under flera timmar försökte mota med TREO.
Men den ville inte ge med sig så vi fick bege oss hemåt
vid elva tiden och jag stöp i sängen utan kvällsbestyren.
Och det tar några dagar innan jag blir normal igen.

Men det fanns inget och be för idag.
Lille Bror skulle spela seriematch i Helsingborg och det var samling klockan åtta.
Vädret gjorde inte saken bättre!
Handbollsmatchen gick bra och min huvudvärk började släppa.
Och det var tur eftersom jag ville verkligen se Miss Saigon.

Dagens föreställning var planerad sedan länge tillsammans med Sandra
och för att kunna ha tid och prata ordentligt hade vi bestämt träff
på ett mysigt café som heter Systrar och Bröder och
som ligger nästan precis bredvid Malmö Opera.
Det fanns hur mycket som helst att välja på och allt ser lika gott ut.


Vid halv fyra begav vi oss till Operan och vi var förväntansfulla
Och vilken föreställning!
Om du inte har lyckats få tag i en biljett så är det värt att kämpa för.
Helt underbart bra!


Efter några timmar var det över och jag körde hemåt i höstmörkret.
Hemma hade Stora Syster lagat middag och
vi avslutade en mysig helg med god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina