23 oktober 2013

King of the Day

Nu har det blivit lite lugnare på jobbet.
Idag hade jag en del möten inplanerade men
det blev inställda allihop pga. av sjukdom.
Det var skönt med en dag utan möten.
Det kan bli för mycket med möten hela tiden.

Idag när jag vaknade var lite piggare.
Sviterna från helgens migrän attack satt fortfarande kvar.
Det tar flera dagar innan jag är tillbaka i normala gängor
efter ett anfall. Kroppen blir helt slut och
kräver mycket sömn och det gäller att sova ordentligt
annars är det lätt att jag kommer in i en ond cirkel med 
en massa huvudvärk hela tiden.
Generellt sätt så är vi dåliga att lyssna på kroppens signaler
men jag försöker lära mig och det går sakta framåt.

Efter en lugn arbetsdag så var det dax att möta
Lille Brors klass och hans lärare i ett föräldramöte.
Det är en pratglad men skötsam klass han går i med en 
massa studiemotiverade ungdomar och det känns bra.
På vägen hem tog jag en runda inom Syster Yster och hälsade på lite.

Kvällen har jag tillbringat i soffan med att njuta av bollkonstnären
Zlatan Ibrahimovic. Han är bara fenomenal!
Han gör 4 mål i en Champions League match.
Han är helt enkelt "King of the Day"


Nu är det dax att krypa till kojs.
Mörkret faller allt fortare för varje dag men vi ska verkligen inte klaga på vädret.
Det är fortfarande varmt ute och hösten har varit helt underbar.
Just nu står naturen i brand och kameran arbetar för fullt
för att försöka fånga allt vackert som vår natur bjuder på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina