22 oktober 2013

Yoga i telefonen

Det vackra höstvädret håller i sig!
Än så länge är det ingen höststorm i antågandes
och det är fortfarande helt OK att cykla till Lund varje morgon.
Me like!

Idag blev det en tidigt eftermiddag och jag cyklade hem
redan vid kvart i tre tiden. Jag har ett besök till
doktorn in bokat vid kvart över tre.
Det är en av fördelarna med mitt jobb,
att jag kan styra över min arbetstid helt och hållet själv.

Jag var hemma strax innan klockan fyra och när jag öppnade 
dörren där hemma var det tomt.
Det kändes konstigt att komma hem först!
Det var länge sedan det hände en vardag.
Jag slappade lite i soffan och rätt som det var så sov jag.
Superskönt!
Resten av familjen dök upp efterhand och de försvann också efterhand,
till sina respektive träningar.
Jag var fortfarande helt slut efter helgens migrän anfall
så det blev ingen träning för mig, på gymmet i alla fall.


Istället laddade jag ner en Yoga app i telefonen.
Jag kollade runt lite i den och bestämde mig för att köra ett 30 minuters pass.
Det är så skönt med Yoga, hela kroppen får sig en ordentlig genomkörare.
Det är det som jag behöver för att min kropp ska fungera.
Att bygga muskler är inte aktuellt för mig,
kondition och stretching är min melodi.

Jag blev trött och efter en dusch gick jag och kramade kudden.
En tidigt kväll var det som jag behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina