6 oktober 2013

Mysig söndag med planering

Jag hade som mål att sova länge idag
men det lyckades inte så speciellt bra.
Jag vaknade redan vid åtta tiden
och det var inte lönt att ligga kvar och försöka somna om.

Ännu en solig dag låg framför oss och vi hade lite planer för dagen.
Frukost och sedan var det dax att baka kanelbullar.
För er som har missat så var det kanelbullens dag i fredags.
Jag hade en jäst i kylen som var på väg att bli för gammal
och jag var sugen på kanelbullar.
Finns det något godare än nybakade kanelbullar?
Bullbak varvades med sortering av tvätt.
Maken städade och nu är huset strålande rent.

Efter bullbak, sortering av tvätt och städning så
begav vi oss ut på en låång powerwalk.
Det kändes skönt att få komma ut i solen och röra på sig.
Egentligen hade jag tänkt ett köra ett Bodypump pass
men solen lockade mer och dessutom så värkte mina knän
efter flera dagars cykling.

Lille Bror var hemma från sin handbollshelg vid halv fem tiden
och det hade gått bra för dem.
De är vidare direkt till steg 3 vilket betyder att de hoppar över steg 2.
Vi håller tummarna att han blir uttagen till laget även till steg 3.
Jag vet inte riktigt när det är och inte heller var det är.

Vi hade en mysig kväll tillsammans och vi beättade
för barnen vad vi hade planerat in för olika aktiviteter/semester resor det närmaste året.
Jag gillar att ha något att se framemot.
Något att planera inför.

Nu först ska jag planera att gå och lägga mig
och innan jag somnar får jag kolla igenom min morgondag.
Vad ska hända imorgon, vilka möten har jag inplanerade
och vad händer på kvällen.
Sådan är jag!
Jag gillar att ha koll på läget.

2 kommentarer:

  1. Från en annan handbollsmamma söder om Stockholm7 oktober 2013 kl. 09:36

    Steg 3 går den 14-15 december. Var bestäms senare.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina