24 oktober 2013

Support eller inte...

Mysigt höstrusk väntar oss runt hörnet.
Vinden vinder och löven pryder våra gator.
Träden börjar bli kala men det är lite charm i det med.
Det gäller att se det vackra i alla föremål
även det som för blotta ögat inte är vackert.

Jag tillbringar mycket av min tid på arbetet för tillfället.
Jag tycker det är roligt att arbeta och känna att jag kan bidra med min kunskap
och jag delar gärna med mig av den till andra kollegor.

Det kan vara ett känsligt område det där med att dela med sig.
En del kan uppfatta det som om de blir trampade på tårna
och egentligen vill de inte att någon ska berätta för dem
hur saker och ting ska göras.
Andra vill att man vägleder dem hela tiden.
Det är en svår balansgång och kunna se vem som behöver vilken typ av support.
Jag försöker inte blanda mig utan supporten från min sida ges när folk frågar efter den.
I vissa lägen...i andra lägen så måste man blanda sig.
Det är väldigt beroende på vad det gäller och vem det är som diskuterar.

Inte helt lätta frågor att ta ställning till men det är
samtidigt det som gör det så spännande att gå till jobbet varje dag.

Det blev en sen kväll på jobbet och jag cyklade hem i världens blåst.
Just i kväll kände jag att soffan blev min bäste vän och förutom
att hålla min bäste vän sällskap så hände det inte mycket mer.
Jo, förresten - Lille Brors Lugi lag säljer lite kläder som ska gå till deras 
lagkassa och vi prickade i lite klädesplagg på listan.
Hoppas kvalitén är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina