4 oktober 2013

Presenter från Cath Kidston

Fredagar är mysigt.
Lite god mat, gott vin, lite godis och en bra film på TV.
Och att lägga sig i hyfsad tid.
Det är ganska viktigt för mig.
 
Hej på dig.
Hur har du det?
Har du längtat till fredag och myset med nära och kära?
Det har jag gjort och nu är fredagen här.
Jag måste villigt erkänna att det tog emot rejält
att sätta sig på cykeln och cykla hem.
Jag tittade ut genom fönstret och flaggor stod rätt ut
och jag kunde se vinden ta tag i trädkronorna.
Och cykla över den skånska slätten kändes inte speciellt inbjudande.
Men vad hade jag för val???
Inget... bara att sätta sig på cykeln och börja trampa hemåt.
 
När jag kom hem så blev det genast lite roligare.
Ett fint paket hade kommit till mig från England
och jag kunde gissa mig till vad det var för något.
En fin plånbok som matchade min nya, fina, prickiga väska från Cath Kidston.
Och ett litet fint etuti som är avsett för alla sorters kort och
jag har en massa olika klubbkort tex Kicks, Brothers, Lindex och en massa andra.
Fåglarna är en favorit och etuit matchar min lilla börs.
Det känns roligt att ha fina saker i väskan.

 
Jag bytade genast över mina saker till de nya, fina sakerna.
Nu finns det nya saker som står på önskelistan från Cath Kidston.
Min mamma ska snart åka dit och hälsa på och då blir det att skicka med pengar
och en lista över persedlar som jag kan tänka mig.
Något som står högt på listan är ett necessär set,
superfint och super praktiskt.
 
Tillslut anslöt resten av familjen, iallafall den manliga delen
och vi kunde sätta oss till bords och fredagsmyset var i full gång.
 
Att sätta sig i soffan med myskläder och sippra lite på rödvinet är lyxigt.
Det kommer blir en lugn helg med båda barnen utflugna
på sportaktiviteter över södra Sverige.
Maken och jag är hemma på tu man hand och vi har lite planer på vad vi vill hitta på.
Trädgården och kanske en bio, om vi orkar efter en dag i trädgården.
Vi får se, först ska vi njuta av att det är fredag
och vi har möjligheten att äta gott och dricka lite vin tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina