19 oktober 2013

Pumpor på G

Lördagmorgon och jag var inte sugen på att gå och träna.
Men jag vet att det gör gott så jag masade mig upp ur sängen och det ångrade jag inte.
Att starta upp helgen med ett Yoga pass är verkligen
den perfekta starten på helgen.
 
Imorse var det kallt när jag cyklade iväg.
Många bilar hade frost på vindrutan och vantar och mössan fick åka på.
Det var ganska kallt i träningslokalen och jag behöll min träningsjacka på mig hela passet.
Gud, vad det är skönt med Yoga.
Hela kroppen får sig en ordenligt genomkörare och musklerna
blir förhoppningsvis längre och längre med tiden.
 
Lille Bror hade varit och handlat frukostbullar och dessa tillsammans med
en god kopp kaffe - Det är kärlek och livskvalité!
Lite trädgårdsarbete stod på listan idag.
Min stora murgröna behövde tuktas lite annars blir den alldeles för stor.
 
Strax utanför vår småstad finns en bonde som driver upp pumpor
och det har blivit en riktig kommers med pumpor.
Det var jätte mycket folk som ville handla pumpor i alla storlekar och modeller.
Jag köpte inte jättemånga men jag tycker pumpor är ett trevligt höstinslag.
 
 
Nu håller jag på att baka lite bröd.
Jag blir så inspirerad av "Hela Sverige Bakar" och det är så otroligt gott med
hemmabakat bröd och även kakor, men det ska vi ju inte äta...

 
Hoppas ni får en fortsatt trevlig lördag och ta hand om er och er hälsa.
Gör något varje dag som du verkligen vill göra.
Dagarna passerar och kommer inte åter.
Lev livet NU och inte imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina