1 december 2012

1 december

Vilken kaosartad fredagkväll/natt jag har haft!
Ibland händer oförutsedda saker och det gäller att bara hänga med
och hålla fast så man inte åker av.

Efter en lång natt på akuten i Lund så fick jag ta taxi hem på morgon kvisten.
Stora Syster skulle iväg och köra ett s.k. SAT-prov på Malmö Borgarskola.
Provet började klockan åtta på morgonen men eftersom hon var reserv
så kände vi att det gällde att vara en av de första som skrev in sig.
När portarna öppnades sprang hon uppför trappan men
hon kom ner lika fort igen med ett negativt besked.
Det blev inget prov utan hon får vänta till nästa prov tillfälle.
Suck!
Det var bara att vända hem igen och jag måste säga att det kändes skönt att slinka ner i sängen.

Efter några timmar i sängen så körde Lille Bror och jag ner i Småstadens centrum
Det var julskyltning och vi brukar alltid köpa färska klenätter på stadens konditori.
Jag älskar klenätter!!!
När jag var liten så brukade farmor Emma baka en hel låda med klenätter till mig
och de smakade alldeles ljuvligt.
Det är ingen jul utan klenätter.

Stora Syster och Maken var iväg på träningsmatch med fotbollen vilket blev
jätte bra nu när SAT-provet inte blev av.
Innan vi körde iväg till Lomma så blev det lite julfika med mina nybakde klenätter.
Det var underbar skönt att kunna sätta sig till dukat bord och bara koppla av hos Benny och Maria.
Super gott med juliga smaker
De hade så många fina stjärnor och en riktigt mysig brasa.
Jag älskar julen och advent!
Marias speciella julkaka, kryddrulle.
En rulltårta med pepparkakskryddor och med lingongrädder.
Den smakade mumma!
Det var så mysigt med brasan och höra hur det knastrar och lågorna dansar.
Det är något visst med elden.
Jag kan sitta och titta på den hur länge som helst.
Tack för en trevlig kväll!
Det blev hemfärd relativt tidigt eftersom vi kände oss möra och trötta efter gårdagens eskapader.

- Posted from my i-Phone

3 kommentarer:

  1. Gillar också julen!!
    De är ju så fint med alla ljus som är tända överalllt, sen all förberedning är kul fast de kan vara stress!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men usch, varför akuten..... Nu blir jag jätte orolig- hur är det med dig / er???
    Ring ikväll!
    Kram Vivi

    SvaraRadera
  3. Tack för en trevlig kväll i lördags. Inte så svårt att ha trevligt med så härliga och mysiga vänner:)

    Kram från Benny och Maria

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina