14 december 2012

Fredag tillsammans

God kväll kära du!
Vilket busväder vi har idag.
Här nere i Skåne är det runt noll grader men
längre upp i landet har jag förstått att det är mycket, mycket kallare.
Det blåser och känns allmänt ruggigt.

Denna fredagen är det dax för Maken att gå på julbord.
Stora Syster är i Malmö och kollar i allt ståhej runt Musikhjälpen.
Jag gick nu sist hem från jobbet.
Det kändes lite ödsligt att sitta där själv, i detta gigantiska kontorslandskap.
Direkt till affären och handla och sedan hämta Lille Bror från handbolls träningen.

Sen har Lille Bror och jag pysslat i köket.
Han har gjort en variant på Rocky Road.
Jag gjorde brunkål, som blev fantastiskt god.
Har du en gång börjat att göra brunkål
är det helt omöjligt att köpa den som finns i "korvar" i affären.
Det är värt mödan, jag lovar dig.
En god och röd sillsallad fick också se dagens ljus.

Snön hänger tung på vår stam cypress.
Jag får nog gå ut och skaka av den lite.

Ha en skön fortsatt fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina