22 december 2012

Glöggmingel

Att kunna umgås och bara få lov att vara sig själv.
Det är något som jag gillar skarpt!
Idag ska vi ha bjuda in våra allra bästa vänner på glöggmingel!
Maken har varit och köpt en mängd olika sorters glögg som vi ska provsmaka.
Stora Syster och jag kommer att tillbringa hela dagen i köket
och förbereda en massa "jultapas"

Det räcker att gästerna stiger innanför dörren och så är skrattet igång.
Just i detta sällskapet skrattar vi så tårarna rinner längs kinderna.
Alla bjuder på sig själv till fullo och vi har så roligt hela tiden.
 Dagens meny bestod i en massa jultapas och alla recepten hittar ni på
min matblogg Carinas Skafferi.

Stora Syster och jag hade kämpat hela dagen
och jag måste få lov att säja att jag blev super nöjd med resultatet
 Kvällens goa tjejer är glada och sugna på "jultapas".
 Barndoms kamraterna Linus och Lille Bror.
De har känt varandra sedan de var nyfödda och de roar sig kungligt tillsammans.
 Kvällens efterrätter bestod i en Pepparkaks Parfait samt en Äpplekompott med Kanelmousse.
Försvinnande gott!
Goa och glada gäster!
 Nettan hade dagen till ära med sig pepparkakor från årets "julbak".

Shit, vad vi skrattade och skrattade.
De är så lätt att umgås och jag längtar redan till nästa gång vi träffas.

2 kommentarer:

  1. Herregud vilken kväll vi hade! Den kommer vi att minnas läääääänge! Skrattade så att jag hade träningsvärk i magen dagen efter! Underbart.
    Maten var gudomligt, Cina!
    Jag är så glad att få vara er vän! Det är lyx det!
    Kramar i massor
    Vivi

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina