11 december 2012

Lussebullar i ugnen

Nu börjar det närma sig jul med stormsteg.
Jag ligger lite efter med mina julförberedelser.
Jag har inget att skylla på och jag har egentligen inte gjort något annat
så jag borde vara i fas.
Det är ren och skär lathet!


Vintervädret är verkligen här för att stanna.
Det snöar lite varje dag och temperaturen ligger under noll strecket.

Maken och Stora Syster körde iväg till Bunkeflo för at träna.
Lille Bror ska börja träna lite extra handboll med årgången äldre än sig själv.
Han känner att han behöver lite mer utmaning och när han fick
lov för deras tränare blev han eld och lågor.

En timmes besök hos Syster Yster och sen hem och börja baka
dessa, små underbara gyllengula bullar.
Jag älskar lussebullar!!!
Jag skulle kunna leva på dem.

Att äta en ljummen, precis nybakade lussebulle
tillsammans med ett glas mjölk.
Det är förknippat med jul för mig.

Lille Bror och jag gjorde slag i saken och vi mös tillsammans i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina