28 december 2012

Skånecupen i Baltiska Hallen

Lille Brors ledband var inte av , bara rejält uttänjt!
Nu har han fått en formgjuten plasthandske
som han ska ha använda varje dag i minst sex veckor
plus att sjukgymnastik ska göras sex gånger om dagen.


God kväll kära du!
Jag är precis hemkommen från Baltiska Hallen i Malmö och
Stora Syster har spelat Skånecupen med sitt nya fotbollslag.
Två vinster och en oavgjord match men de gick dessvärre inte vidare.
Tråkigt för dem men skönt för oss!
Jag kände att jag längtade hem till min boning.

Det har varit en tråkig dag idag!
Jag har känt mig nedstämd för folk i min närhet mår jätte dåligt
och jag vet inte hur jag ska hjälpa till.

Ibland blir besked och budskap väldigt ensidiga och det kan skapa en massa tråkigheter.
Det finns alltid en annan version och den måste man vara mottaglig för att lyssna på.
Ensidig kommunikation är det värsta jag vet
och det är inte rättvist att slänga ur sig saker och påstående
utan att lyssna på alla parter.

Lyssna på alla och analysera innan du talar - är det inte det som vi försöker lära våra barn?
När man uttalar sig måste man vara beredd att ta konsekvenserna för sitt agerande.

Det finns ett talesätt som lyder
"Döm och tala inte i vredesmod för vreden försvinner men domen och orden står kvar"
 Ibland är det rätt så nyttigt att tänka på det och få lite distans.

1 kommentar:

  1. God fortsättning!
    Skönt att Lillebror slapp gips iallafall!

    Ha en skön lördag! Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina