15 december 2012

Dag i köket

Jag vaknar halv sju av världens konstigast dröm!
Att hjärnan bara kan komponera ihop alla dessa knasigheter.
Men när jag insåg att det vara var en dröm
så kunde jag somna vidare igen.
Skönt!!!

I kväll ska vi ha gäster så det blir att tillbringa hela dagen i köket och förbereda.
Presenterna till julklapps spelet ska slås in,
bordet ska dukas
och jag ska hinna andas mellan varven.

Lille Bror och Maken är iväg på handboll så de har jag ingen hjälp av.
Stora Syster ska iväg och bowla med sitt gamla fotbolls lag.

Men å andra sidan tycke jag det är rätt så skönt att gå här hemma
och pyssla och stöka i min egna takt.

Är ni färdiga med era julklappar?
Jag har några få kvar men det är ingen panik.
Det är ju en vecka kvar till jul.

Ha en skön lördag och ta det lugnt.
Tanken är att vi ska hinna njuta av alla dagarna som passerar förbi.
Det är alla dessa dagar som kallas livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina