29 december 2012

London upplevelser

Det blev en rätt så bra dag trots min avsaknad av energi i morse.
Tvätt berget är borta från tvätt stugan...
istället ligger den i fina högar på sängen...
Undrar om mina familje medlemmar förstår piken?

God kväll på dig.
Nu är det mörkt ute och dagen har svischat förbi.
Min mamma kom hem från Syster London idag.
Hon har varit där och firat jul tillsammans med hennes familj.
Det är mer än en hel vecka sedan hon åkte och tiden går så fort.

Jag och Syster Yster hämtade henne på stationen i Lund.
Vi tillbringade eftermiddagen hemma hos henne och fick höra hennes London upplevelser
och hur man firar jul i England.
Man får ta seden dit man kommer helt enkelt.

Lundaspelen är över för Lille Brors handbolls lag och i år gick det inte lika bra för dem.
De gick vidare till B-slutspel och där blev de utslagna i 8-dels final.
Just nu ska Stora Syster iväg till Lund,
Lille Bror är i Malmö med kompisar som spelar Skånecupen i fotboll.
Vid halv åtta dröser de in här hemma ett helt gäng och de har beställt tacos.
När Lille Bror har övernattnings gäster brukar vi äta tacos
eftersom det är hans favorit maträtt.

Maken och jag får "sova" i varsin soffa och vila upp oss inför nyårshelgen!

Ha en skön lördag kväll så ses vi imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina