7 december 2012

Julfest på Färs & Frosta Arena

Hipp, Hipp Hurra för mig!
Idag fyller jag år men jag har ingen koll på hur många år...
Jag har slutat räkna för det har ingen betydelse.
Jag känner mig lika barnslig i sinnet som för 20 år sedan.

Normalt sett brukar vi gå ut och äta på restaurang på våra födelsedagar
men idag tänkte jag gå på julfest med mina arbetskamrater istället.
Det snöade i stort sett hela dagen och det var rejält kallt.
En del stannade kvar på jobbet och sedan gå direkt till festen
men jag kände att jag ville åka hem och fixa mig.
Det är lite lättare att komma i stämning då.

Först lite förfest med dricka och snaps
och alla var på topp humör och förväntansfulla inför
kvällen show med bl.a. Lill-Babs, Kajan, David Batra, Calle Kristiansson m.fl.


Vi var på plats i tid och fick plats längst fram vid scenen.
Stort julbord med traditionsenligt sill, ägg och skinka.
Gott och snapsen gjorde gott för humöret.
Showen höll på i dryga 2 timmar och det var fullt ös hela tiden.
The Finally!
När showen slutade var det dax för dans och vi "stuffade" runt till klockan blev sena timmen.
Tillsammans med många andra begav vi oss hemåt med bussen till småstaden.
Det var en skön och behövlig kvälls promenad innan jag satte nycklen i dörren där hemma.

En trevlig kväll med god mat och kanske lite för mycket att dricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina