23 december 2012

Lille Jul

Söndag och Lille Jul.
Idag är det kalas på G för mina två små syster döttrar.
Ella har fyllt 7 år för några veckor sedan
och Sofie fyller 6 år idag.
Det var två små förväntansfulla flickor som öppnade dörren idag.

Sovmorgon och sen frukost.
Vi var ganska trötta efter gårdagens glöggmingel och köket svämmade över av disk.
Det kändes som att bestiga Mount Everest att ta tag i disken men inget att be för.
Det fanns lite annat som stod på agendan idag också.

Kära Syster Yster hade lagat jätte god mat!!!
Recept från Jamie Olivers julprogram - stimlad skinka på surdegsbröd och massa grönt.
 Födelsedagsbarnen fester på choklad doppad frukt i choklad fontänen.
 Tre mätta och belåtna tjejer - Hille, Annelie och Syster Yster.
 Kusinen Thomas med fru Isabella och jag fastnade på bild.
 Stora Syster och svåger Micke och Ella.
 Ella är nöjd med alla sina presenter.
Nya, coola döskalle örhängen dagen till ära.

Nu är det kalas och fest varje dag och det är skoj.
Jag kände mig ganska trött och sliten när vi åkte hem men
skinkan, sillen och gröten väntade på mig.
Skinkan skulle griljeras, sillen skulle läggas in och gröten skulle kokas.
På med förklädet och sätta igång men när man väl står vid det så går det fort.

Vi avrundade kvällen med filmen "Knight and Day".
Lite små spännande action film.
Barnen gick och la sig tidigt för att julafton skulle komma fortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina