30 december 2012

Sovmorgon

Klockan är tio och jag har precis slagit upp ögonen.
Skönt med sovmorgon.
Lille Bror har huset fullt av pojkar.
Stora Syster ska ha vänner på brunch och hon stökar i köket.
Maken sover fortfarande och jag dricker en god kopp espresso.

God morgon fina du!
Det doftar scones från köket.
Stora Syster har precis tagit ut dem från ugnen.
Undrar ifall det kommer räcka till mig?
Jag är en "sucker" för scones.


Idag har Maken och jag bestämt att vi ska åka till Emporia och gå lite på REA.
Förmodligen är allt det som jag skulle vilja ha redan slut.
Det är ju några dagar sedan REAan startade.
Jag är ingen REA fantast.
Oftast tycker jag att det som är fint har någon annan också gillat
och det är botten nappen som hänger kvar på galjarna.
Men en liten tur inom JOY blir det alltid.
Jag har spanat in några plagg och är de på REA och finns kvar
så kanske de får följa med mig hem.

Njut av din dag och krama dina nära och kära!
Det är kärlek som betyder något i slutändan.

2 kommentarer:

  1. Smyg och ta en scones, hon har nog inte räknat dom :)
    Jag gillar inte heller reor, väntar till alla slitit klart!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så sant Cina så sant! Ta väl vara på dig och din fina familj - vi hörs vid 12-slaget imorgon!
    Gott slut och gott nytt!!!!
    Kram till dig via cyberspace!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina