21 december 2012

Hollister på Emporia

Idag var det skolavslutning för Stora Syster.
Hon begav sig redan kvart över sju på morgonen.
Dagen till ära så hade de ett prov i ämnet "Idrotten i samhället".
Det är till att köra hela vägen in i kaklet!

Lille Bror och jag åt frukost i lugn och ro och inväntade att Stora Syster skulle komma hem.
Dagens utflykt var till Emporia och Hollister butiken.
Men först inom Elgiganten och ordna med en julklapp till Lille Bror och jag blev så NÖJD!!!

Vi var inte de enda personerna som tänkte tillbringa eftermiddagen på Emporia.
Det var fullt av människor och det var lunchtid.
Tänk dig det scenariot!
Men det är inte lönt att stressa.
Ta ett djupt andetag och invänta din tur.
Vi tillbringade många timmar på Emporia och vi vandrade ut och in i butikerna.
Det finns mycket fint som jag hade önskat mig men någonstans får jag ändå var nöjd.
Det går ingen nöd på varken mig eller barnen.

Men jag hade lovat dem ett besök på Hollister butiken.
Jag blev helt såld på deras kläder - superfina!
Jag lyckades i smyg handla varsin Hood till dem
som de ska få öppna på julaftons morgon.
En liten extra bonus för allt sitt slit som de lägger ner i skolan.
Båda barnen kommer hem med strålande betyg och det måste uppmuntras.

Efter några timmar var vi helt möra och slut och ville bara hem.
Lille Bror stack till sin handbolls träning och Stora Syster hjälpte mig att handla julmaten.
Vi var super effektiva och var i färdiga i god tid
innan vi skulle bege oss till Stora Systers fotbollsträning.

Det fick bli en snabb middag - färdig gulasch soppa med vitlöksbröd.
Resten av kvällen tillbringade jag och Lille Bror i köket
och komponerade efterrätterna till morgondagens glöggmingel.

Jag måste medge att jag var rejält trött när jag somnade.
Det är så mycket jag vill göra och jag smider mycket planer hela tiden
men jag glömmer planera in vilan.
Den är lika viktigt som allt det där roliga!

Det är något som jag måste bli bättre på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina