18 december 2012

Kraftig våg

Nu rullar dagarna fort!
Jag längtar efter julledigheten och ser framemot att vara ledig.
De flesta julklapparna är klara.
Igår var Stora Syster och jag på Emporia och fick handlat någon julklapp
och hämtat en inramad tavla.

Idag skulle jag göra kola men det blev inte alls bra.
Det är första gången i vår nya micro så jag hade inte riktigt koll på hur länge den skulle koka.
Dessutom hade jag laktosfri grädde och den brukar inte alltid bete sig som vanlig grädde.
Den tog åratal att bli klar.
Tanken var både kola och knäck men tiden räckte inte till.
Jag får helt enkelt se om kola stelnar till annars får det vara.

Vissa dagar är bättre än andra.
Ibland händer det saker som får mig att reagera och fundera över livet i största allmänhet.
Vad vill jag ha ut av det?
Vad betyder något för mig?
Vem betyder något för mig?

Ibland kan besvikelsen skölja över mig som en kraftig våg och det är svårt att värja sig.
Att prata med en god vän kan hjälpa att få styr på tankar och funderingar.

Ett stort tack för att du lyssnar!
Kram till dig kära, kära vän!

2 kommentarer:

  1. Fin fina Cina,
    Jag lyssnar alltid och finns för dig i alla sammanhang. Sörj en stund och sedan skaka av dig det och gå vidare. Jag längtar till lördag - ska bli så roligt, härligt och mysigt att få bli ompysslad av er. Jag pysslar om dig också vännen ��
    Många varma kramar Vivi

    SvaraRadera
  2. Tittar in så här på julaftonsmorgon och önskar Dig en riktigt GOD JUL!

    Julkram från Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina