19 december 2012

Julklapps stohej

Hela natten har varit en pina!
Jag har bara legat i sängen och vridit och vänt på mig hela tiden.
Det har inte blivit många timmar sömn.
Tankarna har snurrat runt i huvudet hela tiden.

Min arbetsdag började först vid 10 tiden med ett möte.
Så jag passade på att köra inom Syster Yster och dricka en kopp kaffe innan arbetsdagen startade.
Det kändes skönt att kunna ventilera sina tankar.
Det händer saker i livet och ibland reagerar jag starkt.
Det är skönt att höra att det är mer än jag som reagerar
och någonstans tycker jag det är en tröst.


Mitt möte pågick hela dagen och jag var helt "slut i rutan" när jag körde hem.
Det var en befriande känsla att styra hemåt idag.
Först ett välbehövligt besök hos frisören
och sen är det julledigt i flera dagar framåt.

Kvällen var vigd åt mig och Maken och vi skulle inhandla de sista julklapparna.
Det var framför allt Lille Bror som det skulle handlas till.
Det är i och för sig inte så svårt.
Det är bara att köra till någon stor Media affär.
Sagt och gjort - Media Markt och Elgiganten ligger nära och där hittade vi det vi sökte.
Nästa stopp var Emporia och vi strosade runt där in någon timme
och prickade av på vår lista.

Väl hemma igen sjönk vi ner i soffan och kände oss nöjda med dagens inköp.
Det kommer bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina