24 december 2012

God Jul

Julafton - den dagen vi alla har väntat på är äntligen här!
Ta det lugnt och njuta av ledigheten och varandra.
Alla förberedelser är klara och lugnet lägger sig.
Underbar känsla!

Vår närmsta familj är inte av modell större och idag kommer farmor & farfar hit.
Det är flera år sedan vi firade jul tillsammans med dem och det kändes skönt att de orkade idag.

Vi startade upp julafton med nybakade saffrans scones med julmusik i bakgrunden.
Barnen får alltid en julklapp på morgonen och idag blev det varsin Hollister Hood.
Super mjuk och mysig!
Dukning och allmänt pyssel innan vi begav oss iväg på en liten promenix och inom kyrkogården.
För mig är julafton lite av en fest och till fest klär vi oss fina.
Lille Bror hade fått en Hollister skjorta och Stora Syster en ny fin klänning från Vero Moda.
 Inväntar Kalle och hans vänner.
 Granen är fortfarande fin trots att vi har haft den inomhus i två veckor.
 Lille Bror i ny fin kavaj.
Farfar är barnsligt förtjust i tecknad film.
 Jag älskar mina nya glöggmuggar - Rörstands vintersaga
 Lille Bror är behjälplig med att hälla upp glöggen.
 Årets julbord.
Varje år så drar jag in på julmaten.
Det är ett otroligt överflöd av mat och jag vill inte äta julmat i flera dagar så jag försöker att dra ner på det.
Julen är mycket mer än dessa tre juldagar och jag försöker njuta av julen hela december.
 Maken, Lille Bror och Stora Syster är hungriga och förser sig med mat.
Jag gillar rött när det är jul och i år hade jag köpt mig en ny röd julduk på Hemtex.
 Silltallrik
 Stora Syster agerade tomte.
 Till Farmor & Farfar hade vi köpt en korg med god dricka och andra godsaker.
 Eget julgodis är underbart gott!
Knäck, Kola, Rocky Road och Mozartkulor!
 Maken och jag
 Jag hade köpt ett nytt spel som heter Galenpanna och vi spelade flera omgångar innan vi kände oss nöjda.
Det tar alltid en omgång innan man kommer igång ordentligt men sedan rullar det på.

Nu är julafton slut för 2012 och vi känner oss nöjda.
Barnen blev nöjda med sina juklappar och även jag.
Jag fick en Apple TV av min make så nu ska det streamas av bara farten.
Av mina barn fick jag ett vackert "Pearls for girls" armband.
Mamma hade köpt en vacker silver mistel från Karen Blixtens kollektion.

Jag känner mig nöjd och är så glad att mina barn uppskattar att umgås tillsammans med osss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina