4 december 2012

Fotbollsmatch i Wihlborgs arena

December månad är en rolig månad
Det händer saker hela tiden och ännu roligare är det när det kommer snö.
Det blir så mycket ljusare ute
Nackdelen är alla kläder som man måste ta på sig och att det blir HALT på vägarna

Ibland så krockar en del aktiviteter och det känns inte riktigt bra när ett av barnen får stryka på foten.
Det känns inte bra i mitt mamma hjärta.
Idag skulle Stora Syster spela intern match med LB07 och det var från halv åtta till tio på kvällen.
Maken var iväg med jobbet och det innebär att Lille Bror skulle vara ensam hemma hela kvällen.
Han hade dock fotbolls träning men den slutade vid 8 snåret och sen skulle han cykla hem
i mörket och vara ensam hemma till halv elva.
Det är inte OK för mig.

Så han fick helt enkelt följa med till Wihlborgs Arena i Bunkeflo, strax utanför Malmö.
Både han och jag tog med oss våra datorer och kopplade upp oss via mobilsurfen i telefonen.
Super smidigt.
Lille Bror kunde göra sin läxa (allt är via nätet nu förr tiden) och jag kunde jobba lite.

Men det är svårt att slita sig från fotbolls matchen.
Den pågår hela tiden och vi vill ju titta på.
Det är så mycket roligare att se på fotboll än att göra läxa/jobba.
Men vi hann med båda sakerna och kände oss nöjda när vi körde hem.


Ännu mer nöjda blev vi när tränarna kom fram till Stora Syster efter matchen
och var nöjda med hennes insats.

Det stod med ett kontrakt i handen och ville
att hon skulle skriva på direkt.
Det kom så hastigt för henne och hon blev lite överrumplad.
Hon ville ha lite betänketid och diskutera med oss.
Det blir ju lite pyssel med körning fram och tillbaka eftersom hon inte har något körkort ännu.

Men är det inte värre problem så löser vi det.
Stora Syster var lycklig och glad när vi körde hem
och det kan jag förstå.
Allt slit och alla timmar som hon har lagt ner på fotbollen
börjar ge resultat.
Målet kommer närmre och närmre och jag är så glad för hennes skull.

- Posted from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Heja Emma!!!!!!!!
    Kram
    Vivi

    SvaraRadera
  2. Ge Emma en stor maffig grattiskram från mig!!
    Go Emma Go!
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina