2 januari 2012

Årets första arbetsdag

Då var det dax, Årets första arbetsdag. Att stiga upp i morse var som att stiga upp i sirap. Nyårshelgens eskapader höll ett hårt tag om mig. Hela söndagen var en slapp dag och klockan hann bli tre på eftermiddagen innan vi körde söderöver mot Skåne. Emmas fest var som bortblåst och hemmet var skinande rent när vi steg innanför dörren.


Mörkret är fortfarande här och jag vill bara tända en massa ljus och krypa upp i soffan. Jag är bara seg och har inte haft många knop sedan jag kom hem från jobbet. Lite tvätt och gott kaffe sen får det vara bra för dagen.

6 kommentarer:

  1. Hej Carina och god fortsättning.

    Jag är ledig denna vecka och ska göra mitt bästa för att njuta av det. Njuta av att slippa stressa iväg på morgonkvisten.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Nyårsdagen blev en slappardag här också, men först efter att jag röjt upp efter nyårsafton ;).

    Gissa hur många gånger jag kikat på dina bilder fr festen? Väldigt många! :D Härligt vackert hem! Men det jag fastnade alldeles extra för är de vackra grå fåtöljerna. Vi har letat o letat o där ser jag dem, precis sådana som jag vill ha... Undrar just var de har hittat dem? ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack, tyckte de påminde om Arne Jacobsens Egg Chair. Så läckra! Numera kan man fynda dessa till en bråkdel av priset, vi tvekar mellan Ägget o Svanen. Får se vilket det blir ;)

    SvaraRadera
  4. *fnisss* Nu ser jag det är Jacobsens Vingen de har! ;)

    SvaraRadera
  5. hahaaa... Det är kanske den vi ska ha, de ser ursköna ut. Kollar o även de finns till mikropris numera ;)

    SvaraRadera
  6. Lovar sluta terra dig... men det var ju inte Jacobsen det var ju Wegners ;)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina