14 januari 2012

Varde ljus

Jag har nu sjunkit ner i soffan och njuter av mina vackra Marimekko skålar.
De har så många användnings områden.
Ikväll fick de agera som ljuslyktor och det blir så mysigt ljus.
Det blev inga lampor idag. Jag var på 3 ställen och kollade men där fanns inga som föll mig i smaken. Det är ofta mitt problem, att jag vet vad jag skulle vilja ha men hittar det ingenstans. Jag kör fast i mina tankar och har svårt att ändra mig. Det finns trots allt andra alternativ som skulle kunna fungera precis lika bra. Ibland så ångar jag mig men då är det för sent och då har jag missat det.
Alla fyra i familjen var samlade till middagen och det är något som jag uppskattar ofantligt mycket. Familjen betyder mycket för mig och så länge det ges tillfälle att umgås, så tar jag det. Men nu är vi bara tre som "hänger" i soffan och vi börjar sjunka allt djupare och djupare ner ibland kuddar och filtar.
Snart är det dax att krypa till kojs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina