28 januari 2012

Skidhjälmar

Att åka iväg på skidsemester är en kostsam historia.
Alla i familjen ska ha ordentliga skidkläder, mössor, vantar, hjälmar och undeställ. Och sedan när man väl är på plats så är det liftkort och skidhyra.
Under årens lopp har vi samlat på oss det mesta
förutom skidhjälmar till Krille och mig.
Anton behöver nytt varje år eftersom han fortfarande växer.
Idag blev det varsin skidhjälm till mig och maken och jag valde en vit hjälm.
Jag tycker att jag ser urlöjlig ut men det är bara och gilla läget.
Anton fick helt ny uppsättning och vi andra fick varsitt nytt underställ i merino ull så nu ska vi inte behöva frysa.
Nu är vi redo, på den fronten i alla fall.

Eftermiddagen stod jag i köket och lagade mat inför vår sammandrabbning med våra "bilpool" föräldrar. De stora tjejerna var på fotbolls fest med 90-tals inspirerat teama och de lite yngre tjejerna roade sig hemma hos oss tillsammans med Anton.
Nu har vi gjort upp planer hur vi ska köra fram och tillbaka till träningen i Södra Sandby. Det är trots allt en bit och köra och det känns skönt att vi är flera stycken som hjälps åt.
Planer för Gothia är också gjorda och nu ska vi bara göra slag i saken och boka boendet.
Vi roade oss gott under kvällen med en massa lekar kring bordet. Gästerna tackade för sig efter midnatt och Krille och jag inväntade Emma... och det blev sent.

1 kommentar:

  1. Skidhjälm är nog det bästa jag köpt när det gäller skidutstyrsel!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina