13 januari 2012

Perfekt fredag

Då var det fredag men inte vilken fredag som helst.
Det är fredagen den 13.
Om man är vidskeplig så betyder det otur men vilken tur för mig att jag inte tror på sådant.

Helg handlingen var avklarad så det var bara att köra direkt hem till hemmets sköna vrå och inleda fredagsmyset. Det var folktomt i hemma så jag fick liten ensamtid tillsammans med ett glas vin och några ost & kex.

Det känns som om det kan bli en bra start på helgen. Dagens meny bestod i en italiensk laxrätt, allt i ett tillsammans med potatis och sedan 30 minuter i ugnen.
Perfekt fredagsrätt!
Gott och mycket smidigt!
Helt plötsligt fick vi en hel lördag till vårt förfogande. Det  ska skrivas in i historeböckerna för det händer otroligt sällan.
Emmas fotbolls cup blev inställd, till hennes stora besvikelse. Men det kan egentligen bara vara bra för henne eftersom låren "krånglar" och behöver vila.

Jaha, en dag som vi ska fylla med roliga saker.
Jag har redan en lista av saker som jag vill hitta på men jag ska bara få med manen på samma tåg.
Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Vi är ensamma herr H och jag så i dag kan vi göra precis vad vi vill. Börjar dagen med en hundpromenad några km. Men du vet ju att "kvinnans list över går mannens förstånd" så nog får du med dig mannen. ;-)
    Ha en trevlig lördag!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  2. Njut! Det där såg riktigt gott ut!

    SvaraRadera
  3. Idag har jag storhandlat och just ätit en lax..same same but different day!
    Så skönt med lite lugn, ibland kan det kännas konstigt när man är uppe i varv. Men nyttigt!

    kramen o ha en bra dag

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina