24 januari 2012

Semlornas tid

Jag är barnsligt förtjust i semlor!
När det är säsong för semlorna så fyller jag frysen med släta bullar, köper hem mandelmassa och vispgrädde. Med dessa ingredienser så kan jag göra en semla om andan faller på. Och det gjorde det idag och dessutom kände jag att jag behövde lite tröst.

Mina knän blir inget bättre och idag har jag pratat med en sjukgymnast, vilket ledde till en läkartid (imorgon dock).
Så ur den aspekten så smakade semlan extra gott. Resten av familjen var iväg på sina träningar och jag gjorde en semla och festade på den tillsammans med handboll på TV.

Något som gör mig otroligt arg är när publiken buar. Det om något sätter igång mitt adrenalin och jag tänder på alla cylindrar på en och samma gång.
Det är så oehört osportligt och det finns inte ord för min avsky.
Det måste tära något enormt på psyket att spela när hela publiken buar mot ens lag.

Det är nog tur för mig att jag kan sitta i på avstånd i min sköna soffa med filtar och kuddar och bara gosa in sig.

3 kommentarer:

  1. De ser så goda ut men jag är äter bara en och det blir på självaste fettisdagen bara för sakens skull. Jag är inte så förtjust i semlor men min man är det så han är nog ledsen att jag inte bakar och fixar egna fast han kan lära sig det på egen hand om han vill ;)
    Hoppas det går bra hos doktorn med ditt knä!
    Kram F

    SvaraRadera
  2. Här har du en till som är barnsligt förtjust i semlor :)
    Trevlig onsdag!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina