25 januari 2012

Inställt möte

Idag slog vi sista spiken i kistan när vi skickade iväg de sista rapporterna till Lausanne. Det kändes så skönt att vara klar med årsbokslutet och jag känner mig väldigt nöjd. Vi har haft stenkoll på siffrorna och samarbetet har fungerat bra mellan alla "siter".
Men det är precis som om luften går ur mig när allt är klart. Under hela eftermiddagen har jag i stort sett bara städat min dator och strukturerat upp allt material som vi skapat under dessa intensiva veckor.
I sista stund blev det så intensivt att jag fick helt enkelt avbeställa min läkartid. Det fanns ingen tid till det idag. Men jag känner mig bättre i knäna och jag inbillar mig att det går på rätt håll och jag har fått en ny tid inbokad innan helgen.
Kvällen har flutit på i sakta mak tillsammans med polarna som spelar handboll...
Nu börjar det bli lite tråkigt att BARA se på handboll men grabbarna i familjen "äger" kontrollen. Men jag syssel sätter mig med annat...
  1. Helgmaten är planerad och inköpslista är skriven
  2. All tvätt är sorterad och inhängd på sina rätta ställen
  3. Alla papper insatta i sina pärmar
  4. Barnens rum är städade
  5. Skafferiet är utrensat och städat
  6. Alla blommorna är duschade
Nu kan jag med gott samvete sätta mig och bläddra lite i Ellos katalogen tillsammans med kvällens snacks - grönsaker!

5 kommentarer:

  1. Förstår att du kände dig helt "off" efter att papperen lämnats i väg! Sköt nu om dig och ta en tur till doktorn om du inte känner dig bättre. Va mycket du gjort..blir lite avis på allt du hann med. Jag sjönk ner i soffan med en kopp the och tittade på handbollen. :-( Skickar sonen att handla i dag!

    Må så gott!
    Kram från Din blogg vän Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  2. Ett gott samvete, det gillar vi :-)

    Ha det toppen

    SvaraRadera
  3. Vilken duktig kväll! Jag har också skrivt inköpslista till helgen, det blir finbesök av vänner från Rolle i närheten av just Lausanne. Ska bjuda på något riktigt svenskt till lunch som jag aldrig tidigare lagat: smörgåstårta. Mumma. Bilder kommer, hoppas den håller måtten! Kram towe.

    SvaraRadera
  4. Jisses vad jag blir avundsjuk på din energi!
    Själv har jag ingen för tillfället men utan synbar anledning. Inga ledsna miner bara "trött" så det är i alla fall bra.
    Vad tråkigt med dina knän - hoppas det bara är tillfälligt och att det blir bra igen.
    Stor kram Monica

    SvaraRadera
  5. Jag får dåligt samvete bara jag läser vad du gjort! :)
    kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina