23 januari 2012

Veckans första dag

Vissa tycker att måndagar är veckans bästa dag.
Jag tycker att veckans bästa dag är fredagar. Men måndagar är trots allt ganska bra. Jag har en hel vecka framför mig att kunna göra en massa spännande saker och det som inte blev gjort förra veckan, får en ny chans.
Och jag hoppas innerligt att jag får en ny chans att börja träna snart igen. Mina knän spökar rejält. Det känns som om det är vätska i dem. De är bara stela och oböjbara. Jag har inte direkt ont längre men jag hoppar runt som om jag vore stel opererad.
Jobbet flyter på i lite mer lagom tempo och jag kan gå hem i tid. Middagen serverades av maken och sedan var det min tur att köra töserna till sin fotbolls träning. Handla och sedan var det hem och kurera mina knän med hästliniment, voltaren och ipren. Blir det inte bättre tills imorgon får jag nog besöka en sjukgymnast.
Så har min måndag sett ut, en helt vanlig måndag i januari. Utomhus är det minusgrader och gatan är glashal.
Det är läge att krypa upp i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina