26 januari 2012

Sprudlande humör

Idag har jag varit på ett sprudlande humör.
Jag är nöjd med allt för tillfället, förutom mina knän förstås men det blir bättre och bättre för varje dag.
Att kunna gå till jobbet och göra det som är roligt och känna att jag tillför något, det är en underbar känsla.
Att känna att jag gör skillnad och kan påverka driver mig framåt.

Jag har bra koll i alla hemmets skrymslen och vrår, kalendern är lagom inbokad och snart är det stundande sportlov med semester i Österrike och Alperna.
Jag är duktig med vad jag stoppar i mig, försöker dra ner på kolhydraterna och äta lite mer frukt och grönt.
Trots att vi fick nya, fina espresso maskiner på jobbet strax innan jul så försöker jag även dra ner på mitt kaffe drickande och istället välja vatten och frukt.
Allt detta tillsammans gör att min energi är på topp.
Att kunna känna att jag har ordning och reda på alla håll och kanter ger mig enerig och då gör jag ännu mer vilket skapar mer energi och helt plötsligt är jag inne i en positiv spiral som bara känns helt underbar.
Nu är helgmaten är handlad och det dax att förhöra sonen på engelskan en sista gång.
Ha det bäst och ta vara på tillfället, det kommer aldrig åter!

1 kommentar:

  1. Så härligt att känna att allt är på topp:))
    Är inte själv där just nu, men det kommer det kommer!!
    Ha en härlig helg!!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina