31 december 2011

Nyårsafton 2011 del 2

Kvällens mörker har lagt sig och vi har alla gjort oss fina.
Vi har alla fått olika sysslor och aktiviteten är i full gång!
Värdinnan Vivi är köksansvarig och lägger sista handen vid potatisen.
Nettan är ansvarig för dukningen och är i full gång med sitt...
 ... och jag är ansvarig för oxfilén
Våra kära män är "uppsnoffsade" till 1000 och så är...
... även vi. Dagens färg är utan tvekan svart!
Krille och jag! Puss på dig min käre man!
Linus och Anton
Vivi och Fonsi förbereder varmrätten.
Dagens menu inleds med en Vit sparriscreme med kräftstjärtar garnerad med grön sparris på toppen för att sedan fortsätt med Helstekt oxfile, hassebackspotatis, rödvinssås och smörstuvade kantareller.
Såhär blev vår efterrätt tillslut... (efter några misslyckade försök under dagen)
Hallonmousse med vispgrädde, hallon och flarn.
Den var uppfriskande och GOD!!!
Tävlingar och skratt avlöste vartannat. Vi skrattade å skrattade å skrattade - det tog aldrig slut och alla bjöd på sig till det yttersta!
Vilken fantastiskt rolig kväll!!!
Ett Gott Nytt År på er alla!
Nytt år, nya möjligheter och visst är det alltid spännande och se vad nästa år kan erbjuda oss!
Ett nytt år utan några nyårslöften från min sida men jag är fullt övertygad om att om vi jobbar för det vi vill så uppnår vi det, utan några nyårslöften.

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder! God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år! Vilken kväll ni verkade ha.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fin klänning. Är det sammet?
    Sen måste jag få veta var ifrån din snygga glasögon kommer? Du passar jättebra i dem.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. God fortsättning!Tack för dina rara ord i min blogg. :-)
    Vilket härligt nyår du haft!Jätte fina bilder!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  5. Fina ni är och tjusig klänning du har på dig! kram towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina