12 januari 2012

Vilken dag, vilket väder

Idag har det verkligen varit ett förskräckligt väder. Det har regnat i stort sett hela dagen. Jag är glad att jag har ett jobb där jag sitter inne när vädret visar sig från sin sämsta sida. Nackdelen blir dock att jag behöver sitta inomhus när vädret visar sig från sin bästa sida...

Idag har min snälla mamma varit hemma hos mig och stykit en massa tvätt. Det är guld värt att hon gör det för mig. Tack snälla du! Att styka är något som sannerligen har fått styka (hihihi) på foten här hemma hos oss. Att tvätta och hänga upp tvätten är inget större problem men att stryka den... Jag blir på något sätt aldrig färdig med att ställa mig och göra det.
Hur brukar ni göra? Är ni så flitiga och ställer er och styker varje dag?
Det känns lite roligare att stryka med detta
överdraget från Cath Kidston.
Annars har det varit träning idag, igen. 4 dagar i rad och det känns bra i kroppen. Träningen kommer behövas på vår skidresa när jag kommer SUSA ner för Alperna... yeah right... I wish. Jag tänker ta det lugnt och inte skada mig. De närmsta veckorna blir det "inventering" av skidkläder och underställ. Det mesta finns men en del behövs kompletteras. Ialla fall ska jag köpa mig en skidhjälm för det känns som om det blir mer och mer nödvändigt.

Imorgon är det fredag och kylen är fylld med godsaker. Jag ser framemot att det är fredagsmys. Det känns som om det är ett tag sedan det inträffade.
Ha det bäst!

5 kommentarer:

  1. Jodå, jag är en stryckare:(
    Fast jag har skärpt mig, strycker inte allt numera:))
    Tid finns nog alltid, det handlar ju bara om prioretering(har ingen aning hur det stavas).
    Erkänner att jag skulle gjort som du istället och tränat 4 gånger i veckan, så duktigt!!
    Ha en skön fredag!!!

    SvaraRadera
  2. Jag är en strykare!!
    Tillhör den konstiga sorten att jag kan tycka att det är avkopplande att stryka.;-)
    Va duktig du är som tränat så flitigt. Här måste jag ta tag i mitt motionerande.Just nu ligger det nere.

    Det blir lite fredagsmys hos oss också i dag, bara H och jag. Handlade mat i går så nu finns det lite skåpen igen. :-)

    Önskar dig en skön fredag och hoppas att vädret är bättre. Vi ska få minus, sol men blåsigt.

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  3. Jag är heller ingen "strykare" här hängs all tvätt in i garderoberna ostruken. Var och en får själv stryka när de ska klä på sig!! Tack och lov är ingen av oss särskilt petig så t-shirt och sånt stryks inte, bara skjortor och liknande och det används inte dagligen av någon av oss.
    bra att du fixar hjälm det är nog en ovärderlig investering, konstigt att bara ungarna har det faktiskt när vi åker skidor - jag kanske ska börja med det också faktsikt - bra idé.

    Ha en trevlig helg!
    kram F

    SvaraRadera
  4. Här stryks det så lite som möjligt. Men ibland måste det ju till.
    Någon mamma som tar hand om det har jag inte heller sett till...

    Ha ett gott fredagsmys!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas du har en fin fredag!
    Jag hade gärna tagit emot strykhjälp och stryker därför så lite som möjligt. :)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina