27 januari 2012

Fynd...

Nu har jag fått min dom, om knäna, och det var inte så farligt.
Det visste jag i och för sig men en sak som jag inte visste var att om man har psoriasis (vilket jag har) så har man lättare för att bli överansträngd och få värk i leder när man ökar sin träningdos.
Läkaren var inte förvånad över att det hade blivit så när
dessa två faktorer var inblandade.

Nu får jag knappra inflammations dämpande i 10-14 dagar
och sedan blir det lite sjukgymnastik.
Att hålla på med häst liniment och voltaren gelé
är totalt meningslöst i detta läget.
Det blev en sen dag på jobbet men ingen var hemma och väntade på mig så jag körde till Nova Lund.
Dels för att jag skulle hämta ut min medicin och så ville jag kolla på mina stövletter från Ecco Shop, vilka jag har kollat på sedan innan jul.
De kanske var nedsatta i priset - Oyes they were!!!
Nu står de fint i hallen och väntar på att få bli använda.

När Krille och Anton kom hem från handbollen var middagen i stort sett färdig.
Maten föll i god jord, lammfärsbiffar med mandelpotatismos med vinsky.
Bild är lånad från Allt om Mat
En alldeles perfekt avslutning på fredagen.
Nu är det dax och softa i soffan med lite nötter och vin,
precis som jag vill att det ska vara.

1 kommentar:

  1. Va skönt att du fick veta vad dina besvär i knäna kan bero på. Ditt nya skoinköp är verkligen fint, jätte snygga! Visst känner man sig glad när man hittar något på REA som man önskat sig.Dina färsbiffar ser jätte smarriga ut.
    Vi önskar Dig en härlig lördag!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina