9 januari 2012

Fina filéer

Tack fina Yuliya! Att du har fått mig att gå till gymmet.

På mitt fina jobb har vi fantastiska möjligheter att träna. Två gånger i veckan kommer Friskis & Svettis dit och kör pass, medel/kondition samt cirkelträning. Två dagar i veckan kan vi gå på Box och sen har vi en massa annat som jag inte känner för att gå på. Utöver detta har vi ett jätte fint gym som vi kan utnyttja dygnet runt. Jag brukar gå på Friskis men känner att jag behöver mer för att min rygg ska må bra. Att sitta framför datorn hela dagen sätter sina spår och kroppen är byggd för fysisk aktivitet.

Fina Yuliya går varje lunch till vårt fina gym och hon har övertalat mig att följa med. Första gången vi var där på lunchen blev jag helt chockad över hur mycket folk som utnyttjade det.

Idag hann inte Yuliya och då struntade jag också idet men sen när jag kom hem så ångrade jag mig. Jag satt här i min ensamhet och resten av familjen var på sina resp träningar så jag körde helt enkelt tillbaka till jobbet och styrketränade. Jag har hittat en perfekt övning för rygg fileérna, ni vet de djupa som sitter långt in. Ååhh, den gör susen för min dåliga rygg. Jag känner redan efter 4 gånger att smidigheten har blivit avsevärt mycket bättre. Det är kanon!

Visst är det så att träna tar emot men ibland så är det ett måste. Jag vill kunna leva ett rörligt liv även när jag blir pensionär och den tiden vi investerar i motion nu får vi tillbaka när vi blir äldre. Jag har en tendens att bli väldigt stel så för mig är det av yttersta vikt att träna och stretcha ordentligt!
Och sen måste jag säga att jag tycker det är fint med lite muskler, inte för mycket men lite lagom.

Mitt problem är att utanför mina muskler finns det "vadd" som jag inte är så glad i men kombinationen att jag älskar att laga god mat och för lite motion sätter sina spår.
Det känns bra att kunna sätta sig i soffan nu och veta att filéerna har fått sig en duvning!

1 kommentar:

  1. Åh va fint du skriver om din träning! Din arbetskamrat verkar vara en toppen tjej, henne ska du vara rädd om. Jag har börjat att tänka på vad jag "stoppar" i mig och mitt dilemma är också att jag gillar att laga mat och äta god mat. "Vadd" har jag allt för mycket av just nu , men det måste bli någon ändring.

    Lycka till med din träning!!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina