14 september 2011

Växlande

För några timmar sedan var jag inte på mitt bästa humör.
  • Lätt huvudvärk efter flera, flera timmars telefonsamtal med italienare vars engelska är ganska obegriplig i mellanåt.
  • Lille Brors elgitarr bara strular eftersom en sträng bara går i sönder hela tiden och vi är inte kapabla till att sätta dit en ny igen.
  • Två av våra ficklampor har gått i sönder.
  • Fyra maskiner tvätt ligger i Makens och min säng och "kallar" på mig,
  • Köket fullt av disk efter middagen och diskmaskinen behöver tömmas.
Men när vi väl har satt oss ner till bords och äter så vänder det och humöret blir bättre och ännu bättre blir det när jag surfar runt och läser lite favorit bloggar. Positiva vibbar strömmar emot mig genom cyperspace och det känns bra. Många av mina vänner undrar hur jag hinner med att sitta här framför datorn och blogga men för mig är det en fristad. Att bara kunna sitta här och inte göra någonting och få läsa om saker som gör mig glad och upprymd. Det är avkoppling för mig. Jag tycker om bloggar som får mig att tänka till och när jag får fundera och värdera. Allt detta gör mig glad och trots att vädret har varit som en lynnig tonåring hela dagen så kommer jag somna i en positiv anda! Visst är det skönt!
Att ha mina barn omkring mig ger mig också mycket energi och kärlek och jag tankar positiv energi från dem. Nu är det natti natti för min del. En del av kanske är mitt uppe i ert arbete men jag ska gå och krama Maken godnatt!

1 kommentar:

  1. Vilket sammantraffande. Det ligger en stor hog med tvatt pa var sang ocksa och kallar pa mig. Jag latsas som att jag inte kanner den. Enklast sa. Fina barn du har! Det ar harligt att man far energi fran barnen sina, jag ar dundersnuvig med huvudvark och allt sant som hortill men jag langtar sa tills den dar lilla monkeyn kommer hem fran dagiset sa vi kan ga runt runt runt i hemmet nu nar hon lart sig ga. Kram pa dig! towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina