4 september 2011

Underbara ledighet

Morgonstund har guld i mun!
Visst är det så och ännu mer när jag vaknar och ser att det är strålande väder. Energin spritter i kroppen och det finns mycket som jag vill göra. Disken åkte undan i all hast och sedan satte jag mig i solen med min laptop och sorterade alla korten som jag har tagit under sommaren. Ordning och reda i fina mappar i datorn och det känns bra att ha koll på det. Jag tycker det är lite jobbigt när alla korten bara ligger i en enda stor mapp utan struktur. Det är svårt att få någon överblick och jag är som bekant en vän av ordning ;-) Men nu är det snyggt och fint igen och jag är nöjd och glad.

Under veckan som har passerat har vi fått vår nya, fina ull matta levererad och nu ligger den fint och prydligt under matbordet. Jag föll direkt för färgerna, neutral och sval och det bästa av allt är att den är tålig. Ull är ett väldigt tåligt material, både ur slitage och fläck synvinkel. Listan blir mindre och mindre över saker som vi vill införskaffa till vardagsrummet. Nästa sak ut är lite mer lampor och tavlor till väggarna samt att stolarna till matbordet ska kläs om i ett nytt tyg. Men vi har hela hösten på oss att hitta det som vi tycker vi vill ha och jag känner ingen stress och det är så skönt för när barnens aktiviteter har satt igång är tiden knapp.
Under eftermiddagen har vi kollat på fotboll i Lund, Stora Systers lag spelade och återigen förlorade de. Stämningen i laget är låg och lagandan börjar tryta lite. Det är jobbigt att förlora hela tiden och det blir svårare och svårare att ta sig ur den spiralen. Det krävdes rejält med peptalk efter matchen och när vi väl var hemma igen var humöret lite bättre. Nu har vi avslutat middagen och sitter och sörplar kaffe och tittar på James Bond och jag surfar runt och letar efter boende i Österrike. Någon som har en bra och lätt tillgänglig skidort på förslag? Jag var lite inne på Mayerhofen eller Flachau. Vi får se vart det blir!
Kram till er kära läsare och tack för att ni inte tröttnar på att läsa om mina triviala vardagsbestyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina