25 september 2011

Stort hål

Idag har det verkligen blivit ett stort hål i min plånbok!!!
Lille Bror har haft slut på alla sina kläder i stort sett.
Jeansen är för små, kalsonger, stumpor, skjortor, tjocktröjor, träningskläder, träningsskor - ja i stort sett allt är för litet. Vi hamnar ofta i denna situationen eftersom han HATAR att gå och handla kläder och prova och det ska gå i 190 så han tar sig inte tiden till det. När vi då handlar så blir det stora lass av allting och oftast blir allting för litet på samma gång. Vi lovade varandra att så ska det inte bli i framtiden mer. Lite då och då är bättre så blir det inte akut kris. Jag håller tummarna att det blir så.
Innan vi började med shoppingen spelade Lille Bror en handbollsmatch, inomhus då förstås och solen strålade utomhus. Men sedan fick vi njuta av solen!!! Me like!!!
Kvällens höjdpunkt var den nya TV serien med Robet Gustafsson. Jag hade sett framemot den jätte mycket men jag fick ingen skratt kramp. Fick ni det?
Jag hade även slagit till med att baka en god kaka till fikan - Sidenhus kaka. Nu springer jag här och packar för imorgon bär det av till Modena, Italien.
Arrivederci Svezia, Ciao Italia!

5 kommentarer:

  1. Nä, ingen skrattkramp här heller.
    Ha det bra i Italien.
    Hoppas du får njuta av lite go sol!!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  2. Missade Gustafsson.
    I Italien får du också sol & värme.
    På torsdag är det min tur att åka till Milano och där är så varmt och skönt.
    Packa sommarkläderna!
    Hoppas du hinner slappna av och njuta också mellan arbetspassen!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  3. Missade Robert Gustavsson men det kanske inte var någon katastrof då?!? Åhh vad härligt med lite Italien - sol, mat och vin - det perfekta landet i mina ögon ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  4. Mmm....delar du med dig av receptet?

    SvaraRadera
  5. Smarrig kakan ser ut och va :)
    Shopping är ju kul men inte när allt måste handlas på en gång!
    Kramis

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina