30 september 2011

Borta bra men hemma bäst

Nu är jag hemma igen och det känns bra. Visst är det roligt att vara ute och resa men när det är relaterat till jobbet så blir det ofantligt mycket jobb. På tisdagen höll vi på till klockan sex på kvällen och på onsdagen blev slutade vi först klockan åtta. Men trots det så hann jag med lite shopping på ett stort shopping centra, Grand Emilia. Det blev mycket parmesan ost och en riktigt fin balsam vinäger och lite annat småttt och gott, till barnen och maken. På onsdagen bjöd finans direktören på bolaget ut på en gammal anrik italiensk restaurang, Arnaldo, som låg i en staden Rubiera.
Idag har det varit fullt ös på jobbet och innan jag var hemma så var det nästan mörkt. Nu sitter vi i soffan och väntar på att köttet på grillen ska bli klart. Vi har laddat upp med godis och gotter. Det kanske blir IDOL på TVn eller någon film. Vi får se men jag är glad att jag är hemma och familjen är samlad.
Hoppas ni får en skön och mysig fredagkväll och kan njuta av det fina vädret i helgen!

2 kommentarer:

  1. Godis och idol är fredagsmys på hög nivå :-)

    Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Himmel så gott med äkta parmesan o balsamvinäger! Vi är storkonsumenter av båda delar :D

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina