16 september 2011

T.G.I.F.

Välkommen fredag! Dagen bjöd på strålande sol från en klarblå himmel. Kan man vara annat än positiv? Och jag hade redan varit och handlat och när jag kom hem kunde jag med gott samvete sätta mig i soffan. Ingen var hemma och det var stilla och tyst. Visst skulle jag behöva städa men idag så blundade jag för det.
Jag ville bara njuta av att det var fredag!
Resten av familjen var iväg och tränade och jag lagade god middag
Goda saftiga oxrullader och min specialar potatis. Krispiga och goda!
Koka först potatisen i cirka 10 minuter
Slå av vattnet och lägg på locket.
Skaka potatisen lite lätt så ytan blir lite "rispig"
Lägg över dem i en braspanna och lägg på smör/olivolja och salt.
In i ugnen i 20 minuter
De blir så sagoligt goda.
Mycket godare än om du bara skulle lägga potatisen direkt i braspannan.
 Värt att pröva.
Jag vill önska er en skön helg!
Vi har trädgårdsarbete inplanerat och det ska bli skönt att få lov att vara ute.

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina