17 februari 2016

Yoga och stress är en dålig kombo

Att kliva in i en yogasal med andan i halsen skapar inte
de bästa förutsättningarna för ett bra yogapass.
Att vara lugn och koncentrera sig på andingen är en av grundbultarna
i yogan och det tog en stund för mig att komma ner i varv.

Tempot är lite lugnare på jobbet nu och det utnyttjar jag genom att ta lite
sovmorgon varje dag. Jag landar på jobbet runt halv niotiden och 
det känns ganska lagom. Jag fick avverkat en surdeg som har legat
och grott i flera månader. Inget spännande men det måste göras.
Men nu är den bollen i rullning och det känns otroligt skönt!

Mitt sista möte slutade klockan 17 och naturligtvis så drog det
ut på tiden och jag for iväg med andan i halsen.
När jag kom ner på parkeringen så var jag helt förvirrad,
Var hade jag parkerat min bil???
Var började jag min arbetsdag?
Det tog några sekunder innan jag insåg att den stod långt borta och
jag såg min yogalektion försvinna ut i periferin.
Men jag sprang till bilen, sprang in i omklädningsrummet, slängde av mig kläderna,
och försökte smyga in i salen men med en puls på 190 så är
det inte helt lätt att smyga sig in.
Det tog minst 10 minuter innan jag hade kommit in i yoga tillståndet.
Nej, såhär får det inte bli i framtiden.


Stora Syster skulle spela träningsmatch idag och Maken for iväg med henne till Borgeby.
Lille Bror väntade på mig därhemma och vi lagade supergod middag tillsammans.
Sotad lax med goda grönsaker och raitja, allt från Linas matkasse.

Jag har tillbringat kvällen med att gå igenom alla våra hotellbokningar inför vår
resa till Kalifornien i sommar. Hela bilturen är planerad, dag för dag, och alla hotell är bokade.
Nu kommer vi till nästa steg, vad vill vi uppleva på de olika ställena?
Det finns hur mycket som helst att se och göra men vi kommer inte hinna med allt
som står på önskelistan. Det gäller att planera noggrant och boka biljetter till
evenemang. Det kommer bli fantastiskt roligt.

Jag ser framemot resan ofantligt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina