5 februari 2016

Fredagsbio - The Revenant

En mysig dag på alla fronter
Planeringsmöte i stort sett hela dagen och sedan var det nästan dax att bege sig hemåt.
Det var planerat ett bio besök med familjen på kvällen
och det ska blir trevligt med lite annat på fredagkvällen.

Min mamma skulle till sjukhuset och hon fick skjuts av mig.
Det är lite bökigt att ta bussen så tidigt på morgonen och jag ska ändå intill Lund.
Det blir en liten omväg men det är inte något besvär.

Fredagsfrukost med avdelningen startade upp vårt strategiska avdelningsmöte.
Det är ganska mycket som ska diskuteras och vi vill sätta ramen för hur 
vi ska arbeta under 2016 och framåt.

På eftermiddagen hade jag en klipptid inplanerad och jag sjönk ner i stolen hos frisören
och bara tillät mig att bli ompysslad och göra absolut ingenting.
Jag fortsatte i samma anda när jag kom hem och den enda ansträngingen som jag
gjorde var att tillaga pulled pork dvs. att bara värma köttet och dra isär det med en gaffel.
Lite pitabröd, sallader och såser på det så var fredagsmiddagen serverad.

Normalt sett på fredagar så brukar vi inte göra jättemycket.
Vi är trötta och slitna efter en veckas arbete men ibland så behöver manbryta mönstret lite.
Idag var det bestämt att vi skulle se Leonardo Di Caprios senaste film, The Revenant,
och jag hoppas att han får en Oscar för sin prestation.
En bra med fantastiska naturskildringar från Yosemite i Kalifornien..
Jag blir varm i hjärtat när jag tänker att vi har en fantastisk resa framför oss
och Yosemite ingår i den.

Det var en lång film och klockan hann bli 12 innan vi var hemma.
Det blev en kort sejour i soffan innan ögonlocken blev tunga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina