26 februari 2016

Mysig vårdag

Det är sportlov och det är detsamma som semester.
Nja, förr i tiden när vi hade små barn var vi alltid lediga på sportlovet
och antingen var vi iväg på semester eller så var vi på hemmaplan
och hittade på en massa vinterlovsaktiviteter.

Idag var det en skön dag, en riktigt feel good dag!
Jag bestämde mig för att vara ledig och bara njuta av att våren var i antågande
och göra saker som får mig att må bra.
Jag hade bjudit hem mig till Syster Yster på frukost och vilken frukost
hon dukade upp. En massa godsaker och det kändes lyxigt att bara kunna
sitta där och prata i lugn och ro.

När klockan var elva körde jag ner till vårdcentralen för att se över 
ett stort bensår som jag har och det vill inte riktigt läka.
Jag har dragits med det i 10 veckor och försökt smörja med en massa olika
krämer men det vill inte riktigt läka så jag tänkte att jag behövde penicillin.
Men det fanns inga tider inom de närmsta veckorna så jag får söka mig någon annanstans.

Dagens nästa mål var en tur till Malmö city för att handla lite smink.
Jag behövde en ny rouge, lite läppstift och ny ögonskugga.
Jag är inte en storförbrukare av ögonskugga men jag har oftast lite
naturliga toner till vardags och det brukar bli fint.

Att få gå i lugn och ro och bara strosa runt och känna solen strålar värma
är alldeles underbart. Att kunna gå in i de affärer som jag vill utan att känna någon stress.
Det är vardagslyx!
De hade 25% på byxor på JOY och jag handlade ett par jeans.
Jag är en person som i stort sett aldrig använder jeans men nu passade jag på
och det ska bli roligt att ändra lite på stilen inför våren.


Vintergäcken blommar för fullt i trädgården och när solen lyser på dem så öppnar de sig så vackert!


Eftermiddagen tillbringade jag i soffan och tittade på en film och socker.
Den finns på SVT Play och heter "SUGAR". Se den!
Det är skrämmande och se vad socker gör med vår kropp och hur totalt lurade
vi människor har blivit av alla matproducenter.

Det blev en lugn kväll och alla fyra i familjen var samlade till middagen.
Maken och jag streamade en film som heter The Monuments Men.
Lite lagom action för en fredagkväll men det är ingen film som jag hade velat se på bio.
Det hade känts som utkastade pengar!

Njut av dina lediga dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina