15 februari 2016

Mindfulness

Måndagmorgon!
Idag startar vår mindfulness kurs igen och det ska bli skönt att få börjar jobba
med det igen. Det är alltid inte så lätt att vara här och nu.
Tankarna har en tendens att fara iväg och då gäller det att hämta hem dem igen.

Vi har förmånen att kunna gå på kurs på arbetstid, eller rättare sagt på lunchrasten.
Jag har anmält mig till en fortsättningskurs och den är under en timmes tid
och vi träffas cirka var tredje vecka. Men där emellan finns det även
30 minuters kurser och de hålls på måndagmorgon innan arbetsdagen startar.

Idag var det uppstart för båda kurserna men jag valde att ligga kvar i sängen.
Det kändes lite överkurs att gå två gånger om dagen och då valde
jag min en timmes kurs istället för 30 minuters kursen.


Det är skönt att få en liten uppfräschning av vad vi gjorde i våras och
jag ser verkligen framemot våra kurstillfällen under måndagarna framöver.

Annars är det en vanlig måndag där jag inte har någon träning inplanerad utan
jag får kvällen för mig själv därhemma, när resten är i väg och tränar.
Jag gilar att vara själv, dvs. när jag själv kan välja det.
Det är inte rikgtigt samma sak som om jag alltid hade varit själv.
Men just idag var det extra skönt och jag styrde själv över TVn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina