21 februari 2016

Söndagslunk

Idag har jag inte gjort mycket!
En lagom slapp dag där jag bara har varit inomhus och pysslat med 
en massa olika saker på hemmafronten.

Det är mysigt att bara gå hemma och få gjort en massa saker som  har
stå uppskrivna på min listan under några veckors tid.

Dagens uppdrag var att frosta av frysen, innan det blir för varmt ute.
Jag brukar försöka göra det en gång per år och helst under vintermånaderna.
Sedan blev det lite rensning i rabatterna, duschning av alla blommorna, rensning ibland skorna,
tvätta gardinerna i vardagsrummet, tvätta mattan i hallen, städa på nedervåningen,
baka en mazarinkaka till kvällsfikat och sist men inte minst, att laga en god middag.
Det blev en del trots allt...


Ibland behöver jag dessa helger, när jag bara kan göra vad jag vill och inget är inplanerat.


Söndagens kvällsfika bestod av en mazarinkaka och vispgrädde.
Supergod!

Imorgon är det dax för Lille Bror att följa med Maken till hans jobb.
Han ska jobba hela veckan och tjäna ihop pengar till sin handbollsresa till Kroatien i sommar.
Jag ska gå upp tidigt och iväg på min 30 minuters mindfulness kurs.

Ha en bra vecka och ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina